آموزش از راه دور مهرگان بشرویه
آموزش آسان ، همیشه ، همه جا با مدرسه راه دور مهرگان 
قالب وبلاگ
نویسندگان
تعداد بازدید :
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
شیوه جدید هدایت تحصیلی در پایه نهم برای سال 96
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان این كه در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، بلكه آنچه اصل است علاقه دانش آ‌موز است گفت: تلاش خواهیم كرد تا حد امكان ظرفیت ها به سمت تحقق علایق دانش آموز پیش برود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز مهدی فیض دردومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات كل آموزش وپرورش سراسركشوركه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزارشد،‌ فعالیت های معاونت پرورشی در مدارس را اختیاری عنوان كرد و افزود:  در راستای اجرای نگرش جدید تربیتی، معاونت های متوسطه وابتدایی برای حل مشكلات مدرسه از جمله هدایت تحصیلی دانش آموزان باید انجام فعالیت هایی را به معاونت پرورشی پیشنهاد دهند تا برنامه های پرورشی و فوق برنامه براساس نیازهای دانش آموزان تدوین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اظهاركرد: اگر مدل مفهومی درساختارها وجود نداشته باشد، ساختارها سلیقه ای خواهد شد و اهداف تربیتی محقق نمی شود.

وی تدوین نظام جامع هدایت تحصیلی را ضروری دانست و افزود: دراین نظام كه در حال تدوین است و اتمام آن نیازمندگذشت زمان است دانش آموز از دوره پیش دبستانی تا پایه نهم توسط مشاورین و در مسیرگرایش و علاقه هایش هدایت می شود كه البته مشاورین تحصیلی باید در همه مقاطع و پایه ها حضور داشته باشند.

فیض گفت: برای حل مشكل هدایت تحصیلی دركوتاه مدت شیوه نامه‌ای را تدوین و به استان ها ارسال كردیم كه در آن رویكرد ما در هدایت تحصیلی، ظرفیت سازی براساس پاسخ گویی حداكثری به تقاضای دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش، حذف آزمون های غیراستاندارد و عضویت معاون آموزش متوسطه در شورای هدایت تحصیلی را از جمله اقدامات حوزه ستادی عنوان كردو افزود: توسعه متوازن رشته های تحصیلی نیاز به مبنا دارد و این مبنا نیازهای شغلی جامعه است؛ بنابراین با مهندسی معكوس می توان نیاز جامعه به فارغ التحصیلان در رشته های مختلف را مشخص كرد و دانش آموزان را به آن سمت هدایت كرد.

وی تصریح كرد: در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، بلكه آنچه اصل است علاقه دانش آ‌موز است وتلاش خواهیم كرد تا حد امكان ظرفیت ها به سمت تحقق علایق دانش آموز به پیش برود.

فیض خاطرنشان كرد: وظیفه مدیران و مشاوران هدایت تحصیلی گرایش های دانش آموزان است تا آنها آزادانه، اگاهانه و هدایت شوند و رشته تحصیلی خود را انتخاب كنند.

وی از طراحی 2 فرم جدید برای هدایت تحصیلی در شیوه نامه ارسالی خبرداد و افزود: فرم اول هدایت تحصیلی یك فرم توصیه ای است ودر فرم دوم اولویت هایی برای دانش آموزان مشخص شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش گفت: در فرم شماره 2 افرادی كه در اولویت الف قرار دارند در یك محدوده زمانی اقدام به ثبت نام می كنند و درصورتی كه در زمان تعیین شده افرادی از اولویت الف ثبت نام نكنند، افرادی از اولویت «ب» می توانند جایگزین آنها شوند و این روند تا الویت های جیم و دال نیز ادامه دارد.

فیض تصریح كرد: اولویت ها نیز براساس معدل كتبی نمرات خردادماه سال های هفتم، هشتم و نهم ،‌در دروس موردنظر و هم چنین علاقه افراد تعیین می شود و افراد باید حد نصاب لازم را كسب كنند.

وی افزود: افرادی كه متقاضی ثبت نام در مدارس غیردولتی هستند، شامل محدودیت زمانی ثبت نام نمی شوند،اما باید حد نصاب رشته مربوط را كسب كرده باشند

منبع:وزارت آموزش وپرورش


[ یکشنبه 1 اسفند 1395 ] [ 07:22 ب.ظ ] [ admin admin ]
تعداد بازدید این مطلب : بازدید تعداد بازدید :
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آموزشی فرهنگی تاریخی اجتماعی،ورزشی

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

فال حافظ

استخدام


روزنامه مترجم تبلیغات عنوان تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
تبلیغات بازی انلاین

  • paper | خرید لینک | ترفند سرگرمی