آموزش از راه دور مهرگان بشرویه
آموزش آسان ، همیشه ، همه جا با مدرسه راه دور مهرگان 
قالب وبلاگ
نویسندگان
تعداد بازدید :
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 روش‌های دقیق، علمی و روزآمد

برای پذیرش دانشجو در آینده 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس برنامه سازمان سنجش آموزش کشور و مفاد قانونی موجود و متناسب با شرایط و اقتضایات جدید، ان‌شاءا... تا سه یا چهار سال آینده، مدل جایگزین آزمون سراسری برای سنجش و پذیرش دانشجو ارایه می‌شود.
دکتر منصور غلامی، روز سه شنبه 12 دی ماه، در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی ـ دانشجویی در سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: در راستای تقویت حوزه ارزیابی و سنجش علمی نخبگان در همه سطوح آموزش عالی، اعم از گزینش و انتخاب علمی برای ورود به دانشگاه‌ها، مسابقات، المپیادها و دیگر آزمون‌های علمی کشور، لازم است که روش‌های دقیق، علمی، روزآمد و کارا، بررسی، و بر اساس آن، مدل جامع و علمی با دقت بسیار برای نظام سنجش و ارزیابی ارایه شود.
رییس شورای سنجش و پذیرش دانشجو افزود: یکی از مباحث و موضوعاتی که امروزه همواره در مورد آن سؤال می‌شود، این است که به هر حال روش‌های ارزیابی و سنجش علمی در دانشگاه‌ها به چه صورت باید باشد که البته این موضوع، گاهی با شناخت و گاهی نیز بدون شناخت با اظهار نظر عده‌ای همراه می‌شود؛ به طوری که در این اظهار نظرها، سازمان سنجش آموزش کشور را زیر سؤال می‌برند؛ اما باید توجه داشت که این سازمان و همچنین گروه‌های زیادی از دانشگاه‌های مختلف، تلاش می‌کنند که امور مربوط به سنجش علمی و ارزیابی در کشور، با نهایت دقت و صحت انجام شود.
وی گفت: مدل‌های زیادی در دنیا برای ورود به عرصه آموزش عالی وجود دارد که باید از این مدل‌ها کمک گرفته شود؛ ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز دنبال این هستند تا استقلال و اختیار بیشتری در پذیرش دانشجو داشته باشند.
همچنین دکتر ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور، در این آیین گفت: باید سیستم‌های ورود دانشجو به دوره آموزش عالی را متحول کنیم و تنها یک روش پذیرش دانشجو نداشته باشیم.
وی، درباره جداسازی فرآیند سنجش از پذیرش، گفت: هدف ایده آل سازمان سنجش این است که موضوع سنجش و آزمون، از کل فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه جدا شود، و سازمان سنجش، تنها یک آزمون استاندارد برگزار و نتیجه را به دانشگاه‌ها اعلام کند.
رییس سازمان سنجش تصریح کرد: این‌گونه نیست که ما هر روش جدیدی را ارایه کنیم مردم آن را بپذیرند؛ بلکه برای حفظ اعتماد اجتماعی باید روش‌های جدید را به صورت شفاف و در زمان مناسب اعلام کنیم.
وی تاکید کرد: سیستم سنجش و پذیرش دانشجو، باید دارای سه مشخصه "پایایی" و "روایی"، "عادلانه و منصفانه بودن " باشد تا بتواند مردم را قانع کند که با این سیستم وارد آموزش عالی شوند.
دکتر خدایی، با ارایه گزارش عملکرد از فعالیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: فعالیت‌های این سازمان در دو حوزه سنجش، شامل ورود به عرصه آموزش عالی و حوزه ارزشیابی آموزش و تضمین کیفیت خلاصه می‌شود که در عرصه سنجش، طی سه سال اخیر، با افزایش ۳۵ درصدی فعالیت‌ها از لحاظ آزمون‌های مختلف از جمله استخدامی، حرفه‌ای و بین المللی مواجه بودیم؛ به طوری که سالانه حدود شش میلیون داوطلب در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.
وی از برگزاری نخستین آزمون الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور در حوزه زبان انگلیسی خبر داد و افزود: تلاش داریم که بتدریج برگزاری آزمون‌های بزرگتر و حساس‌تر نیز به این سمت پیش بروند.
معاون وزیر علوم، اعتماد اجتماعی را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی سازمان سنجش دانست و گفت: نظرسنجی‌های داوطلبان در همه حوزه‌ها، نشان از ۸۳ درصد رضایتمندی مردم دارد و ما باید به این سمت برویم که از این اعتماد اجتماعی استفاده کنیم.
دکتر خدایی، از ارزیابی عملکرد آموزشی، تضمین کیفیت و اعتبار سنجی، به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان سنجش نام برد و یادآور شد: ما در این زمینه با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم و تاکنون بیش از هزار گروه آموزشی را ارزیابی کرده‌ایم.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از طراحی یک سیستم امنیتی پیشرفته برای اخذ سؤالات از طراحان، خبر داد و گفت: با طراحی این سیستم، نیاز به حضور فیزیکی طراحان سؤال کاهش می‌یابد، و البته این سیستم را تاکنون در چند آزمون به کار گرفته‌ایم.
وی تصریح کرد: نظام یکپارچه داده‌های اطلاعاتی و ساده سازی شناسنامه ورودی برای هر داوطلب طراحی شده است و این سیستم بزودی با سازمان امور دانشجویان لینک می‌شود تا هر گونه تاییدیه تحصیلی و سایر موارد استعلامی براحتی به صورت الکترونیک انجام گیرد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: تمامی طراحی‌های الکترونیکی سازمان سنجش، بدون برون سپاری و توسط متخصصان داخل سازمان سنجش صورت می‌گیرد و به همین دلیل، سیستم‌های ما ایمن هستند.
گفتنی است که در این مراسم، از 77 تن از برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی ـ دانشجویی کشور با اهدای جوایزی تجلیل شد و این برگزیدگان، هدایای خود را از دست وزیر علوم، رییس سازمان سنجش و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها دریافت کردند.
لازم به یادآوری است که در مرحله نیمه نهایی بیست و دومین المپیاد علمی ـ دانشجویی کشور، از بین 979 نفر منتخب المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز (310 نفر متمرکز و 669 نفر غیرمتمرکز)، 765 نفر در جلسه حاضر بودند و در روزهای 29 و 30 تیرماه سال جاری در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی به رقابت پرداختند، و از میان آنها، 77 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند که در این مراسم از ‌آنان قدردانی شد.

در آزمون مرحله نهایی این دوره از المپیاد نیز، دانشجویان ممتاز 81 دانشگاه دولتی، 4 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و 5 واحد دانشگاه پیام‌نور و 3 واحد مؤسسات غیرانتفاعی حضور داشتند. 

منبع:پیک سنجش


[ جمعه 22 دی 1396 ] [ 08:49 ب.ظ ] [ admin admin ]
تعداد بازدید این مطلب : بازدید تعداد بازدید :
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آموزشی فرهنگی تاریخی اجتماعی،ورزشی

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

فال حافظ

استخدام


روزنامه مترجم تبلیغات عنوان تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
محل قرار گیری تبلیغات شما
تبلیغات بازی انلاین

  • paper | خرید لینک | ترفند سرگرمی